Колеги,
це якийсь фарс!
В біганині я дещо випала з комунікаційного поля і не прокоментувала ініціативу мера В.Кличка по створенню антикорупційної ради в цілому та щирий заклик до пошуку інформації, зокрема))))), яка повинна бути відкрита для киян...А ДАРМА )
Не заглиблюючись навіть в історію довготривалої "співпраці" Фундації з командою "реформістів" ... яка є досить довгою (хто не має часу - можна пропустити те що в дужках...(за останні 10 місяців команди Кличка - ми вибороли деякі (не всі) інструменти громадської участі в Регламенті Київради, запропонували Дорожню карту по виробленню антикорупційних політик на рівні Києва ще влітку 2014 року, ініціювали та вперше в історії Києва домоглися обговорення проекту бюджету на наступний рік та надавали численні пропозиції щодо зменшення корупції в бюджетному процесі, тривалий час проводимо адвокаційну кампанію проти прийняття Генплану Києва 2025, що легалізує земельні махінації попередників, надаємо консультаційно-експертну підтримку ініціативним групам громадян, що страждають від порушень міською владою містобудівної документації (наприклад, житловий комплекс «Сонячна рів'єра на Микільській Слобідці, хто не бачив раджу переглянути останнє розслідування з цього приводу в СХЕМАХ лінк ………, пропонували зміни до проекту Плану дій з реалізації Ініціативи «Партнерство «Відкритий Уряд» у місті Києві...і ще багато чого...для Києва) а з останнього ще у листопаді!!! -КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ до розробки Антикорупційної програми м.Києва. Ось останнє обов'язково перегляньте))
Більше того, у Відкритому зверненні групи РПР для Києва ще від 15.10.2014 року до міського голови В.Кличка та в рамках «Дорожньої карти для київської влади» Фундація «Відкрите суспільство» пропонувала розробку нової міської цільової антикорупційної програми в м. Києві та висловила готовність на підставі напрацювань в сфері моніторингу антикорупційних програм на місцевому рівні (зокрема, на обласному та міському рівнях в 2012-2013 рр.), типових корупційних ризиків та втрат міського бюджету від них, разом із профільними експертами та представниками громадськості, сприяти в розробці даної цільової програми. http://osf.org.ua/ public-finance-budget-kyiv/ view/367
а щодо відкриття інформації в темі листа, то в мене скоро розпочнеться нервовий сміх....
Колеги, група РПР для Києва працювала довгі 3 місяці!!!! щоб узагальнити такі речі !!! та ініціювала ще 12 січня ВІДКРИТЕ ЗВЕРНЕННЯ від ПЛАТФОРМИ, де узагальнила.. і свідомо переполовинила для київської влади пропозиції.. бо ЗВЕРЕНННЯ в робочому варіанті було схоже на простирадло!!!!!
Олексію та колеги, запевняю, що вже давно ведеться кампанія з поінформування київської влади, про те, що щось в них не теє!!! І вже стільки, скільки для цього зробила група РПР для Києва - годі й казати....
За рік такої плідної "співпраці" та рекомендацій місто Київ залишається показовим прикладом труднощів з впровадження принципів відкритого урядування на місцевому рівні, зокрема, в таких пріоритетних сферах, як запобігання і протидія корупції, впровадження технологій електронного урядування та підвищення якості надання адміністративних послуг тощо.
Та що сьогодні стало предметом мого листа - столиця є одним із небагатьох регіонів, де досі не прийнято регіональну Програму запобігання і протидії корупції.
Команда експертів групи "РПР для Києва" продовжувала розпочату роботу. І незабаром (в листопаді 2014 року) група отримала запрошення до співпраці у виробленні Антикорупційної програми для Києва.
за 3 місяці (ще до цього запрошення) експертами групи "РПР для Києва" було ДЕТАЛЬНО опрацьовано 5 кейсів з корупційними практиками які вони (експерти) презентували київській владі в рамках робочих зустрічей. Були обговорення, та пропозиції шляхів їх вирішення, що наша група і рекомендувала внести в згадану Антикорупційну програму. Чому 5 кейсів? тому що 5 експертів нашої групи знають проблематику не з періодичної преси.. і не просто накидали проблематику,.. а обізнані в причинах виникнення проблем та мають уявлення в тому, як з цим можна боротись. ще раз повторю, що ми надали Концептуальні підходи до розробки Київської міської цільової програми попередження корупції ще в минулому році.. Хтось побачив їх впродовж телевізійної КАМПАНІЇ Кличка? чи групової роботи в групах? (http://osf.org.ua/ anticorruption-policy/view/402 )
Повіривши в зацікавленість мера та Секретаря Київради група запропонувала перед написанням проекту антикор.програми узгодити сам її концепт... і о чудо! пан Мірошніченко сказав що і концепт їм підходить.. правда попри прохання експертів створити робочу групу - ідея створення такої групи зависла в повітрі на довгі 4 місяці.....
І 27 березня голова міста Києва таки вирішує створити Антикорупційну раду, яка порадить йому: яку ж програму слід мати Києву.
Ну що ж знову до РОБОТИ?
знову треба збирати інформацію для влади? ДОБРЕ, в нас терпіння вистачить не на одного такого реформатора)))
але...
Зауважу перше: процедурна неготовність враховувати думку експертів
Не приховаю, що мене здивував склад такої ради, де переважну його кількість склали керівники департаментів КМДА. (Запитання: і що ж вони робили впродовж попереднього року? Чи не повинні вони були розробити хоча б проект такої програми для міста в межах своїх функ.обов'язків? Адже головною обіцянкою мера була саме ця антикорупційна муніципальна політика!!!) Та чому попри намічену позитивну тенденцію до розробки програми від нашої групи РПР для Києва, -не було запрошено чи гол.експерта чи менеджера групи, чи 5 експертів РПР для Києва, які люб'язно пропонували свої експертні напрацювання, - до участі в цій раді?
Саме звідси моє припущення (але яке я мушу висловити), що інструмент, який запропонував голова міста, є радше декларативним, адже навіщо відмовлятися від вже розпочатої співпраці? Натомість я побачила галасливий процес з камерами та закликами "повибивати зуби".... а на просту пропозицію О.Величко щодо квитанцій за паркомісця - ну ми розберемося.....Щось подібне вже було із публічним обговоренням бюджету столиці – замість реформування політики отримали шоу для ТБ камер.
Зауважу друге: по формуванню трьох робочих груп
Чи не підказує Вам здоровий глузд та найменше знання справи аналізу політики тупіковість паралельної роботи першої групи, що вироблятиме політику, другої групи, що виявлятиме ризики, та третьої - що вироблятиме процедури?
Адже подумайте, як група, яка займається виробленням політики зробить це, не ідентифікувавши проблеми, не проаналізувавши причини їх виникнення, не обговоривши хоча б дві альтернативи на їх вирішення? до 1 червня 2015 року?
Саме тому я висловлюю великі сумніви щодо щирості команди Кличка розробити діючу муніципальну політику, а не мати «прикриття» до можливих місцевих виборів.
Нехай мені пробачать колеги, але чому не запрошено знавців з вироблення політик.. в групу по виробленню політик, адже Олексій попри свій досвід адвокатування як мінімум не обізнаний з проблемами міста так, як наприклад експерти нашої групи... і щиро, - я б ніколи не очолила такий безглуздий процес роботи групи по виробленню політики (
Є такий тип мислення, який називається «аналіз державної політики». Він дуже поширений у країнах розвиненої демократії. А у нас побутує переконання, що хороше рішення залежать від «правильних» людей. Ймовірно в це помилково вірить не тільки пан мер, а й деякі активісти.
Але АНАЛІЗ політики це відповідь щонайменше на три питання – 1) що треба зробити, 2) чому робити це, а не інше, та 3) як це зробити.
Тому я пропоную керівнику групи по виробленню політики уникати спрощеного підходу, що обмежується запитанням до експертів РПР: «що?», передбачаючи цим висувати органу влади набір побажань – "треба зробити це і це".
Колеги, ще раз прошу вдуматись - цей процес - це демонстрація позиції, а не усвідомлений підхід. Скільки ж можна на одні і ті ж граблі!!
Олексію, тому рекомендую не вестись на запропоновані О.Резніковим рамки роботи груп, і рекомендую почати вивчати, які рішення органи державної влади ухвалюють, які обґрунтування для цього вони мають, як організовані органи влади, які типи рішень вони приймають.
Саме тому експерти групи РПР для Києва і хотіли працювати в рамках робочої групи, яку не отримали ще на початку грудня…
Для того, щоб було зрозуміло, як ми працюємо над виробленням антикорупційних політик, щоб порівняти його з цим дитячим процесом збору "с миру по нитке"...
.. наприклад покажу як в одній з НАЙКОРУПЦІЙНІШИХ сфер Києва, група РПР для Києва працює над кейсами у сфері управління земельними і майновими ресурсами комунальної форми власності та з метою підготовки пропозицій і рекомендацій до вироблення антикорупційних політик на рівні Києва, ми планували просити надати документи і відомості щодо:
● стану інвентаризації незадіяних земельних ділянок і майнових обʼєктів (приміщень) комунальної форми власності, які можуть бути передані в користування з метою забезпечення сталого розвитку і задоволення потреб громади м.Києва, реалізації її підприємницького потенціалу;
· обсягу земельних ділянок, які визначені як землі громадської та житлової забудови згідно чинної містобудівної документації та пояснити причини різниці в обліку цих земель у десятки тисяч гектарів. Щодо можливих махінацій із цього приводу раджу переглянути наш минулорічний матеріал в Дзеркалі тижня http://osf.org.ua/ public-finance-budget-kyiv/ view/400
● кількості (визначених за результатами розмежування на інвентаризації) незадіяних (вільних) земельних ділянок та майнових обʼєктів (приміщень) комунальної форми власності, які можуть бути використані для задоволення потреб громади м.Києва, реалізації важливих для столичної громади соціально-економічних та інвестиційних проектів, більш повного використання ділового (підприємницького) потенціалу та забезпечення сталого розвитку громади м.Києва;
● стану створення і функціонування на рівні м.Києва та окремих районів столиці відкритих міських і районних електронних реєстрів (інтернет-каталогів) незадіяних земельних ділянок і майна (приміщень) комунальної форми власності, які пропонуються для відчуження і передачі в користування з метою забезпечення сталого розвитку громади м.Києва, реалізації важливих для громади соціально-економічних проектів (зокрема, детальну інформацію про:
1) діючі спеціалізовані веб-сторінки електронних каталогів незадіяних комунальних земельних ділянок і обʼєктів нерухомості (приміщень);
2) розміщення зазначених відкритих (електронних) каталогів на офіційних веб-сайтах Київської міської державної адміністрації, районних у м.Києві державних адміністрацій, окремих веб-сайтах (веб-порталах), націлених на підтримку та реалізацію інвестиційного і ділового потенціалу м.Києва;
● наявної процедури встановлен ня форми і порядку створення і ведення відкритих (публічних) електронних реєстрів (каталогів) незадіяних земельних ділянок і майна (приміщень) комунальної форми власності на території м.Києва та окремих районів столиці;
● кількості та площ (по м.Києву загалом та по окремих районах м.Києва) земельних ділянок і майнових обʼєктів (приміщень) комунальної форми власності, які було передано в користування за останні три роки;
· Стан укладення договорів оренди землі із юридичними особами, що платять менше ніж 3% і чим грубо порушують вимоги Податкового кодексу, а бюджет столиці втрачає мільярди гривень щороку від такої політики;
· зловживання в роботі комунальних підприємств пов’язані із фіктивною зайнятістю, не облікованої або заниженою вартістю здачі в оренду нерухомості, завищеною вартістю закупівель та використанням неконкурентних процедур тощо.
· Відповідальності посадових осіб КМДА, які допустили факти забудови земельних ділянок, які не можна було забудовувати згідно чинного Генплану Києва. Одним із яскравих прикладів такої політики є незаконна забудова Микільської Слобідки, що вже викликала значний суспільний резонанс і саме ми ініціювали відкрите звернення з цього питання ще в березні. Більше у останньому випуску програми СХЕМИ https://www.you tube.com/watch?v=ZulWtGCi1N4
● субʼєктів, у користування яким міською владою передано за останні три роки зазначені обʼєкти комунальної власності та отримані вигоди і позитивні результати для громади м.Києва внаслідок відчуження цієї комунальної власності;
● важливих для громади м.Києва соціально-економічних проектів, які реалізуються (реалізовані) з використанням зазначених вище відчужених і переданих в користування об’єктів комунальної власності (земельних ділянок та обʼєктів нерухомості (приміщень));
● фактично досягнутих та очікуваних вигод (позитивних результатів) для громади м.Києва внаслідок відчуження і передачі за останній рік міською владою в користування обʼєктів комунальної власності – земельних ділянок і обʼєктів нерухомості (приміщень);
· стан претензійної роботи із боржниками по сплаті пайових внесків у розвиток інфраструктури
· стан роботи із незаконними забудовами. Саме ми зробили свій внесок, щоб це питання було включене у порядок денний міської влади. Але зараз ми чуємо від посадових осіб КМДА, що незаконні забудови треба легалізувати, бо людли не можуть вселитися у незаконно збудовані хмарочоси. Цікаво чи не так? А хто понесе відповідальність за зловживання?
● порядку і джерел використання фінансових коштів, зібраних до спеціального фонду бюджету м.Києва від сплати власниками тимчасових споруд (малих архітектурних форм) пайового внеску на утримання обʼєктів благоустрою
Перелік можна продовжувати…… але запевняю, що спрощена процедура по виробленню політик нам зашкодить більше. І під удар буде поставлена репутація РПР та окремих експертів, що «підпишуться» під такою новою антикорупційною програмою.
В свою чергу інформую Вас, що Фундація «Відкрите суспільство» та РПР для Києва завершує роботу над антикорупційною програмою для Києва на основі раніше наданих Концептуальних підходів до розробки Київської міської цільової програми попередження корупції.
Ми з радістю надамо її міській владі після проведення відповідних консультацій із стейголдерами,
Адже ми переконані що мають відбутися консультації з якомога більшою групою "ущимлених" чи заінтересованих сторін, чи потреби і повинна задовільнити така АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА.
З вірою в започаткування практик демократичних країн світу у виробленні державних, чи муніципальних політик,
Леся Шевченко
П.С. Для хорошого настрою,
дивіться останнє розслідування про антикорупційну потугу В.Кличка.
останній випуск передачі СХЕМАХ (разом з В.Чумаком)
Немає коментарів:
Дописати коментар