Брифінг Голови Вінницької обласної громадської організації «Ми Разом» Сергія Щетиніна на тему:
«Які глибинні суспільні протиріччя спричинили третій Вінницький Майдан – чи переросте він у всеукраїнський?»
25 січня 2014 року мала відбутись сесія Вінницької обласної ради. З причин блокування силовиками усіх входів до приміщення облради, що у такий спосіб спричинило порушення тодішньою владою права громади бути присутньою через своїх представників на засіданні сесії ради, застосування силовиками проти громадян сили з перевищенням повноважень, а також протиправним застосуванням міліцією спецзасобів (кийків, газу та газо-шумових гранат), відбулось захоплення будівлі Вінницької обласної ради мітингувальниками.
Відразу після захоплення будівлі і втечі депутатів-регіоналів та тодішніх керівників області відбулось багатолюдне Віче Майдану (близько 10 тис. осіб). За ініціативи політичних сил Батьківщина, Свобода, Удар, за участю народних депутатів України Шевченка та Яворівського, депутатів обласної ради Олексія Порошенка, Щербаківської, Солейко та інших було проголошено про створення «Народної ради» в альтернативу Вінницькій обласній раді. Ця резолюція була підтримана більшістю присутніх на Віче Майдану громадян шляхом відкритого голосування.
Окрім цього, одностайним голосуванням Віче Майдану було схвалено Ультиматум Голові Вінницької обласної ради Татусяку С.П., депутатам ради за списком, голові Вінницької обласної державної адміністрації Мовчану І.М. та «народній раді» ВОГ «Майдан», який запропонував та виголосив Сергій Щетинін.
Основною підставою пред’явлення владі цього Ультиматуму, як зазначено в його тексті, є і залишається тотальна узурпація державними органами та їх посадовими особами державної влади шляхом протиправного встановлення у період з червня 1996 року по грудень 2004 року президентсько-парламентського державного устрою, з грудня 2004 року по вересень 2010 року парламентсько-президентського, а з жовтня 2010 по лютий 2014 року монархічно-президентсько- парламентського державного устрою.
Одним із ключових пунктів вимог Ультиматум є пункт 11:
Ухвалення рішення щодо організаційного, інформаційного та матеріального забезпечення проведення у найкоротші терміни громадських слухань на території Вінницької області по обговоренню тексту «Універсалу про державний та національний суверенітет Української Народної Республіки» від 23.01.2014 року під редакцією Сергія Щетиніна з метою узгодження тексту Універсалу перед винесенням його на всеукраїнський референдум.
5 грудня 2014 року Вінницька обласна громадська організація «Ми Разом» звернулась до голови Вінницької обласної ради Сергія Свитка з проханням розглянути на пленарному засіданні ради 6.12.2014 року питання щодо виконання одностайно ухваленого на віче вінницького Майдану Ультиматуму Вінницькій обласній раді, її голові Татусяку С.П., голові Вінницької ОДА Мовчану І.М. 25.01.2014 року та надати можливість висловити на сесії позицію з цього та інших питань нашому представнику Щетиніну С.М. До листа № 05-12-14/1 були надані відповідні додатки:
- Копія звернення гр.. Щетиніна С.М. від 23.01.2014 року;
- Текст Ультиматуму від 25.01.2014 року;
- Універсал про державний та національний суверенітет Української Народної Республіки (проект);
- Юридичний коментар до поточних конституційних трансформацій в Україні
04.04.14 | Всеволод Речицький, конституційний експерт ХПГ.
6 грудня 2014 року о 9:00 голова ВОГО «Ми Разом» С. Щетинін прибув до будівлі Вінницької облради на вулиці Соборній і побачив, що на сходах будинку у три шеренги стоять люди у цивільній формі (перший ряд), люди у камуфляжній формі (другий ряд) та міліціонери біля вхідних дверей (третій ряд). Громадян на площі біля будинку було дуже мало, в основному перехожі.
Сергій Щетинін звернувся до міліціонерів з проханням пропустити його у будинок ради з метою взяти участь в роботі сесії у якості запрошеного, зазначивши про те, що його прізвище є у списку запрошених на сесію осіб. Міліціонери пояснили, що у них наказ в приміщення нікого, окрім депутатів облради, не пропускати бо сесія буде проходити у закритому режимі. Коли Сергій Щетинін почав їм пояснювати, що рішення про закритий режим роботи може ухвалити лише сама сесія, а вона свою роботу розпочне лише о 10:00 годині, а на час цієї розмови з правоохоронцями була приблизно 9:10 – 9:15 година і, що такого наказу не може існувати, а їх дії (правоохоронців) є незаконними стосовно прав особи, Щетиніна схопили люди в камуфляжній формі та силою викинули на площу перед будинком.
Описані події бачили присутні на площі перед будинком громадяни та громадські активісти, що вже до того часу встигли підійти.
Спроби інших представників громадських організацій, окремих осіб і навіть голів районних рад, зокрема голови Вінницької районної ради С. Сітарського вмовити міліціонерів їх пропустити на сесію не мали успіху.
Така поведінка силовиків спровокувала протистояння, а застосування ними проти мирних громадян сили і спецзасобі впливу спровокувала силове входження громадян до приміщення, яке, до речі, є власністю територіальної громади і частину з яких Вінницька ОДА лише орендує..
У результаті, задуми провладних сил до яких перейшла переважна кількість бувших депутатів-регіоналів змістити з посади голову облради Сергія Свитка без узгодження цього рішення з Майдамом, що його на цю посаду привів, не увінчались успіхом, у черговий раз Вінницька громада довела про те, що у неї є своя думка і з нею мають рахуватись самі високі посадовці, як у Вінниці так і у Києві, та показала, що славетний Подільський край не делегував представників для заміщення мафії з Донецька, що втекла від народного гніву.
Окрім цього події у Вінниці яскраво демонструють, що запит суспільства на докорінну зміну системи влади не то, що зник – він є найактуальнішим у страшенно складних теперішніх умовах і імітацією цих процесів людей не обдурити.
З приводу більш детального висвітлення саме останньої тези пропоную провести брифінг маючи на увазі те, що після лютневих рішень Верховної Ради України та осіб, що привласнили собі повноваження «сомоусунувшогося» монарха Януковича, в Україні у черговий раз, шляхом декларування, а не у законний спосіб, встановлено олігархічно-кримінальний так званий парламентсько-президентський державний устрій з популістською обіцянкою децентралізації влади на місцях.
Окрім цього невідкладного і широкого обговорення потребує питання про забезпечення владою виключного права народу і кожного громадянина безпосередньо і прямо у спосіб прямої демократії визначити конституційний лад у власній Державі і, як складову його частину, нарешті і назавжди встановити ту організаційно-правову форму устрою державної влади та влади на місцях, яку визначить народ, а не ту які досі встановлювали олігархічні еліти та їх державні органи.
Немає коментарів:
Дописати коментар