вівторок, 17 жовтня 2017 р.

#Sendflerekvinderind : Noura Bendali (Nationalpartiet i København)

#VerdenskvinderiDanmark forsætter med at præsentere kvindelige kandidater på vores side. Vi opfordrer ikke til at stemme på det ene eller det andet parti. Vi står uden for partipolitik, og foreningen respekterer medlemmernes og vores venners ret til at have deres egne standpunkter. Vi opfordrer blot til at stemme på en kvinde blandt kandidaterne for det parti, hvis program I støtter og bakker op omkring...
"Jeg hedder Noura, jeg kommer oprindeligt fra Marokko, jeg kom til DK da jeg var knap 2 år gammel. Jeg har gået på den franske skole på Frederiksberg hvor vi var 62 nationaliteter og havde stor forståelse og respekt for hinandens forskelligheder.

Jeg er jordemoder og alenemor til 5 dejlige børn, 3 drenge på 26, 24 og 15 og tvillinge piger på 13. Alle mine børn bor hjemme, den ældste er i gang med en uddannelse, den anden er færdig og er skolelærer. De mindste går i skole i henholdsvis 9 og tvillingerne går i 8. Vi er en meget travl familie hvor vi vægter sport og foreningslivet højt, derfor starter vores dag meget tidligt og slutter sent. De 3 yngste går på en idrætskole hvor de henholdsvis har fodbold og håndbold på skemaet, efter skole træner de stort set dagligt, i weekenderne og ferierne er der kampe og stævner. Så det er ikke meget fritid vi har, men familien, sporten, det sociale og foreningslivet er vores drivkraft. Ligesom mine børn er jeg meget aktiv, løber, svømmer og går til mødrehåndbold hvor vi både spiller og hygger os. En gang om måneden går jeg en hel/halv Marathon, nogle gange alene, nogle gange med mine børn eller en veninde.
En del der ikke kender mig ser mig som en undertrykt, svag kvinde på overførselsindkomst. De sætter mig i en bås uden at tænke sig om, de ser mig ikke som den stærke kvinde med det kæmpe overskud. De ser mig ikke som hårdtarbejdende jordemoder der dagligt gør en forskel. De ser mig ikke som den gode kollega, som den hjælpsomme forældre der altid kører mine egne og andres børn til kamp. De ser mig ikke som den gode nabo og det varme og omsorgsfulde menneske. Hvorfor mon? Måske fordi vi dagligt af medierne indhyldes i billeder af at kvinder med anden etnisk baggrund er ufaglærte,
svage og undertrykte. Hvorfor er det mon blevet sådan, hvorfor dømmer vi folk sådan uden videre? Hvordan er det kommet så vidt? Hvad kan vi gøre for at ændre det negative syn? Her kommer politik ind, jeg har nemlig valgt at stille op til kommunalvalget for at ændre det billede af kvinder der ser ud som mig. Jeg vil bygge bro mellem dansker og borger med anden etnisk baggrund. Jeg vil kæmpe for de danske værdier som jeg er opflasket med, værdier som i landspolitik er forduftet pga den hårde tone og konkurrencen mellem partierne for at nedgøre minoritetsgrupper i jagten på stemmer. Jeg vil føre politik som jeg fører min gerning som jordemoder, ærligt, trygt og helhjertet via hårdt arbejde."

https://www.facebook.com/1598330920416502/photos/a.1598352237081037.1073741828.1598330920416502/1954316524817938/?type=3&theater

Немає коментарів:

Дописати коментар