суботу, 2 вересня 2017 р.

#Sendflerekvinderind : Dzenana Jennah Secic (Venstre i København)

#VerdenskvinderiDanmark er i gang med at præsentere kvindelige kandidater med etnisk minoritetsbaggrund på vores side. Vi opfordrer ikke til at stemme på det ene eller det andet parti. Vi står uden for partipolitik og foreningen respekterer medlemmernes og vores venners ret til at have deres egne standpunkter. Vi opfordrer blot til at stemme på en kvinde blandt kandidaterne for det parti, hvis program I støtter og bakker op omkring.
Jeg har længe gået med en kandidat til kommunalvalget i maven, men det har ikke været det rigtige tidspunkt at stille op før nu. Det føles rigtigt nu. Hvorfor? Fordi, jeg nu har realiseret mig på mange, faktisk livets vigtigste områder: er mor til tre, gift, har taget en kandidatuddannelse, har et fint arbejde, har et stort og stabilt netværk m.m.
Jeg kom til Danmark i 2001, da jeg blev familiesammenført med min daværende mand. Ægteskabet gik i stykker og jeg blev alene med min datter, som var 3 år dengang. En udenlandsk enlig mor med et dansk barn. Og hvad så nu, tænkte jeg. Jeg havde dog en drøm om at blive færdig med min uddannelse, at blive dansk statsborger, at få et bedre arbejde og at skabe et bedre liv for os begge i Danmark. Den danske stat og det danske civilsamfund rakte os hånden og hjalp med at komme videre i livet. Til sidst lykkedes det. Fra Tingbjerg hvor jeg boede i starten til Emdrup i dag. Fra en stilling som ufaglært pædagogmedhjælper til chefredaktør og virksomhedsmedejer i dag. Fra en enlig og ensom til en kvinde med et bredt netværk. Det kunne lade sig gøre, fordi jeg tog ansvar for mit eget liv, men det kunne også lade sig gøre, fordi vi i Danmark havde et godt og stærkt fællesskab! Jeg føler nu en moralsk forpligtelse til at give så meget som muligt tilbage til det gode danske samfund / fællesskab og således gøre det så stærkt og godt som muligt. Jeg stræber efter at omdanne mine liberale værdier om det frie menneske med ansvar for sig selv og de svage i samfundet til praktiske politiske handlinger.
Mange har "den amerikanske drøm". Jeg har "den danske drøm". Min personlige fortælling, min kamp for at opnå det gode liv i Danmark som en frigjort selvstændig ansvarsfuld nydansk skilt-og- gift-igen kvinde kan være en inspirerende fortælling til mange, især nydanske kvinder, som søger en mellemvej: at være danske, men at være afklaret med sin egen etnisk og religiøs baggrund og så tilpasse sig det øvrige samfund og respektere dets normer og værdier.
Mine tre vigtigste mærkesager:
1. Beskæftigelse (IVS og SMV i fokus)
2. Tryghed skal øges
3. Flere kvinder i ledelse og privatsektor
Ønsker du at være en del af mit hold af frivillige til KV2017, er du velkommen til at kontakte mig på 22 44 82 52, på Facebook eller email dzenana7@msn.com.

Немає коментарів:

Дописати коментар