четвер, 12 жовтня 2017 р.

#Sendflerekvinderind : Sinem Kiraz Demir ( Enhedslisten i København).

#VerdenskvinderiDanmark forsætter med at præsentere kvindelige kandidater på vores side. Vi opfordrer ikke til at stemme på det ene eller det andet parti. Vi står uden for partipolitik, og foreningen respekterer medlemmernes og vores venners ret til at have deres egne standpunkter. Vi opfordrer blot til at stemme på en kvinde blandt kandidaterne for det parti, hvis program I støtter og bakker op omkring...
"Jeg er en ung kvinde på 25 år, og barnebarn til tyrkiske gæstearbejdere. Jeg er i gang med en bachelor på KUA, og har et deltidsjob som tjener. Jeg voksede op i et mangfoldigt hjem, hvor der var plads til alle uanset nationalitet, religiøse overbevisning, samt seksualitet.
Det at jeg fik muligheden for at udfolde mig og skabe mig som den person jeg ønskede at være, uden frygten for at min omgangskreds slog hånden af mig, og det, at jeg samtidigt voksede op blandt en håndfuld feminister, gav mig kun mere styrke.
Da jeg i foråret 2015 flyttede til København valgte jeg at blive mere aktiv i Enhedslisten. Interessen for politik har dog altid været der, jeg husker ikke en tid uden. Jeg drømmer om et mere lige og inkluderende samfund, hvor alle har samme muligheder tilgængeligt. Jeg tror på at dette er muligt, og at nye stemmer kan fremme dette. Jeg håber på at kunne inspirere flere unge kvinder og mænd, til både at deltage i debatten generelt, men først og fremmest lysten, viljen og troen på, at man godt kan blive hørt, og at man sagtens kan gøre en forskel.
Mærkesager:
Jeg går ind for et rødt og grønt København. Hvor alle mennesker bliver behandlet lige værdige, og har samme muligheder i livet, selv hvis man ikke selv har midlerne til det. Jeg har mange interesseområder, og det er yderst svært at skære det ned til enkelte mærkesager. Men Socialpolitik er uden tvivl et af dem, der vægter højst. Jeg mener at vi sammen skal tage ansvar for de, der har det sværest, hvad end det er økonomisk, helbredsmæssigt, arbejdsmæssigt eller uddannelsesrelateret. Vi skal arbejde på at de københavnske jobcentre opleves af borgerne som et rart og hjælpsomt sted at komme, et sted vi som borgere har tillid til. Medarbejderne i kommunen skal opleve deres arbejdsplads som god, hvor der er mulighed for fornøden efteruddannelse, hvor arbejdspresset er i orden, og hvor arbejdsmiljøet er i top. Det forebyggende arbejde med børn og unge skal styrkes, og vi skal holde fast i høj kvalitet i skoler og daginstitutioner. Det lokale demokrati skal udvikles og styrkes, så alle kan være en del af et mere direkte demokrati. Vi skal undlade privatisering, så ingen private tjener penge på offentlige ydelser. Jeg går også meget op i ligestilling, køn og antiracisme. Jeg har altid deltaget i kampen for ligestilling, som er specielt hård i minoritetsmiljøer, men ikke desto mindre et vigtigt sted at tage kampen op.
Jeg elsker København, og anser den for at være tæt på den perfekte storby. Det er så fantastisk, at vi har grønne områder og natur i byen, som skaber noget harmonisk og idyllisk. Det at man sagtens kan blive i byen, og stadig komme på en naturudflugt, er for mig et privilegie. Jorden har brug for mere natur, ikke at vi dræber den. At rive Amagerfælled ned, og bygge boliger, som kun en hvis andel har råd til at bo i, er at tage flertallet af de københavnske borgere forgivet. Amager Fælled er den sidste rest af oprindelig natur i Københavns Kommune, og derfor skal den forblive.
Vigtigst af alt er, at du som vælger, husker at gøre brug af din demokratiske stemmeret d.21/11. Men hvis du ønsker en solidarisk by med omtanke for naturen, vil jeg råde dig til at sætte krydset ved Ø -💚. Vi har mange stærke navne i alle aldre, med alle professioner, som er ligeligt fordelt blandt mænd og kvinder."

Немає коментарів:

Дописати коментар