четвер, 4 червня 2015 р.

Муніципальна варта. Політичні аргументи проти

Отже, повторюсь. В Верховній Раді готується НЕБЕЗПЕЧНИЙ ДЛЯ НИЗКИ
РЕГІОНІВ законопроект №2890 (http://bit.ly/1c4N1qq), який ЗАГРОЖУЄ
СПЛЕСКОМ СЕПАРАТИЗМУ, і навіть пройшов вже перше парламентське
читання. Так Комітет ВР з правоохоронної діяльності в середу, 3
червня, о 15:00 у будинку на вул.Садова, 3а, у кімн.727, можливо,
розпочне розглядати депутатські правки до другого читання у в т.ч.
законопроект “Про муніципальну ва(р)ту” №2890.

І ТОЧНО НЕ МОЖНА ДОПУСТИТИ УХВАЛЕННЯ 2890 В ЙОГО ПОТОЧНОМУ ВИГЛЯДІ
(про допомогу в чому хочу Вас і попросити).


Чому? В умовах зовнішньої військової агресії та складної
внутрішньополітичної ситуації у низці регіонів України (зокрема, в
Харківській, Запорізькій та Одеській областях) законопроект пропонує
дозволити місцевим радам формувати “під себе” за кошти місцевих
бюджетів в містах обласного значення "муніципальну варту" -
альтернативних міліцї силовиків загалом будь-якої чисельності з
гумострілами, кийками та електрошокерами. Це дозволить Партії
Регіонів, Опозиційному Блоку та іншим проросійським силам, які вже
мають більшість в місцевих радах відповідних регіонів і неодмінно
знову матимуть після найближчих місцевих виборів, СТВОРИТИ СИЛОВИЙ
БЛОК ДЛЯ МІСЦЕВИХ СЕПАРАТИСТСЬКИХ ДВІЖУХ МАЙБУТНЬОГО.

Окремі народні депутати та окремі кияни вважають, що ризиків в цьому,
мовляв, або немає, бо в законопроекті не прописана вогнепальна зброя,
або не буде, якщо забрати у "вартових" право використовувати
спеціальні засоби примусу. Але вони глибоко і інфантильно помиляються!
Навіть якщо законопроекту викреслити гумостріли, в потрібний Путіну
“час ікс” ЛЕГАЛІЗОВАНИМ та ОРГАНІЗОВАНИМ "ТІТУШКАМ" ВИДАДУТЬ САМЕ
ВОГНЕПАЛЬНУ ЗБРОЮ, причому в обхід будь-яких українських законів.

В часи початку російської інтервенції я був в Криму, Харкові,
Луганську, Донецьку. Тож повірте мені - було лише дві причини, чому
російський сценарій не спрацював в Харкові: проросійські сили не були
достатньо організовані, і в них вчасно не з'явилась вогнепальна зброя.
Так от 2890 забезпечить перше як основу для забезпечення другого...

Цікаво, що "муніципальні вартові" - це просто краще прописані майже
забуті, проте з часів Кучми чинні, громформування з охорони
громпорядку і держкордону (http://bit.ly/1fniaUf), але "під кришею"
виключно місцевого самоврядування. В той час як громформування мають
бути підпорядковані одночасно і самоврядуванню, і центральній владі у
вигляді місцевої адміністрації, і міліції, і прикордонникам.

Також цікаво, що автори 2890 у пояснювальній записці до законопроекту
пишуть, що новий закон має виконати урядову Концепцію реформування
місцевого самоврядування та територіальної організації влади в
Україні, але не згадують Коаліційну угоду 2014 року, яка передбачає
створення муніципальної поліції за кошти місцевих бюджетів. Як би там
не було, але, з огляду на зовнішнью військовоу агресію та неоднорідну
внутрішньополітичну ситуацію, і урядова Концепція, і Коаліційна угода
мусять почекати. Бо зараз виконувати подібне в повному обсязі - це
створювати додаткові загрози для національної безпеки, сувернітету та
незалежності України.

Реформу децентралізації міліції/поліції треба проводити, але в
тестовому режимі - в центральних та західних областях України.

А сам текст проекту закону - ще переписувати і переписувати. Читайте,
зокрема, аналіз загроз урядового законопроекту “Про муніципальну
варту” №2890 від юриста, експерта-аналітика МПГ-Харків -
http://bit.ly/1AIRn2L

21 травня 2015 р. 01:58 Mike Lebed <mio.gazeta@gmail.com> написав:
> ВР, якщо вірити порядку денному пленарного засідання
> (http://bit.ly/1K2ugzM) сьогодні голосує законопроект №2890 "Про
> муніципальну варту" (http://bit.ly/1c4N1qq).
>
> Звісно, багато запитань щодо прав і обов'язків, міри і випадків
> застосування насильства в цих підконтрольних органам місцевого
> самоврядування "вартових". Фактично це ті самі майже забуті, проте з
> часів Кучми чинні громформування з охорони громпорядку і держкордону
> (http://bit.ly/1fniaUf), але з гумострілами і "під кришею" місцевого
> самоврядування.
>
> Та турбує не стільки це (бо парамілітарес існують і так, тож треба
> якимось чином їх в правове поле повертати - питання, яким чином).
> Турбує те, що в окремих регіонах такі альтернативні силовики можуть
> стати СИЛОВИМ БЛОКОМ ДЛЯ МІСЦЕВИХ СЕПАРАТИСТСЬКИХ ДВІЖУХ МАЙБУТНЬОГО.
> Хто візьме більшість на місцевих виборах в низці регіонів? Опозиційний
> блок. То чи треба нам, щоб там Опозиційним блоком в окремих регіонах
> формувались "муніципальні вартові"?
>
> Що думають з цього приводу правозахисники, експерти, активісти, політики?
Mike Lebed

Немає коментарів:

Дописати коментар