середу, 1 квітня 2015 р.

Тернополем їздитимуть трамваї

Цей красень надто шумний для німців
Нещодавно повернувся в Тернопіль із закордонного відрядження начальник відділу інвестицій Тернопільської ОДА Руслан Кулик. Повернувся не сам, а із хорошими новинами.  Окрім вже звичних графіків про покращення «по-новому», є і дійсно обнадійливі новини щодо міського транспорту.


 Зокрема, Руслан Васильович розповів, що на міжнародній конференції з децентралізації влади в умовах жорсткої диктатури, котра проходила на початку березня у польському місті Вроцлав, він розговорився із мером міста Ерфурт, яке розташоване в центрально-східній Німеччині, на північ від Нюрнберга. В німців виникла проблема із списанням вживаних трамваїв, екологи вказали на недопустимий рівень шуму, котрий створюють вагони трамваю при русі, а це негативно впливає на екосистему міста. Що цікаво, самі мешканці жодних скарг щодо «дзеленькання» коліс об рейки в мерію не надсилали. Тим не менше, екологія в Європі стоїть на першому місці, отже вагони необхідно утилізувати, а за це потрібно заплатити кошти із міської казни.

 І не суть в тому, що гроші на утилізацію потрібні немалі, а вони банально не передбачені на такі витрати, невідомо взагалі по якій статті видатків пропускати утилізацію трамвайних вагонів. На резонне зауваження, що «мол давайте ми їх у вас викупимо», ерфуртський мер теж відповів відмовою – «Не положено, громадське майно розбазарювати». Тим не менше до вечора, за жбаном польського пива було придумано схему, котра повністю влаштувала німця - Тернопіль візьме ті трамваї в довгострокову оренду, а вартість оплати оренди якраз покриє транспортні видатки, щоб ті вагони привезти в Тернопіль, більше того, бонусом нам дають три кілометри трамвайної колії зі всією дотичною інфраструктурою.

Поки ще йдуть «балачки», хто повинен оплачувати транспортування трамваїв в Тернопіль - область, місто, чи може який спонсор знайдеться.

В Ерфурті вже розпочато демонтаж колії
До речі, Василь Лило уже висловив готовність провести роботи по прокладанню трамвайних рейок і дає десятирічну гарантію на якість робіт. Також готовий взятись за нову для нього справу Ігор Гуда, в якості аргументу обіцяє зробити трамвайні зупинки у вигляді яхт, що явно покращить зовнішній вигляд міста, та дозволить пасажирам відчути себе мільйонерами за 5 гривень ( саме стільки попередньо буде вартувати проїзд). Більше того, ГО "Файне місто" вже збирає гроші на фарбу, щоб пофарбувати те шумне залізяччя в патріотичні кольори.


Також із попередньої розмови із Сергієм Надалом стало відомо, що рейки прокладуть по «Об’їзній» і вони будуть сполучати тернопільські райони БАМ та Східний – кінцеві зупинки Збаразьке КП та поворот на Довженка, вздовж по вул. 15 квітня та Протасевича, позаяк внутрішньоміські вулиці ну ніяк не пристосовані для таких робіт, серед причин названо надто вузькі і завантажені вулиці. Загалом, усе ніби готово до «запуску» нового транспорту. От тільки є питання: а чи не будуть заперечувати проти шуму і наші екологи?
П.С Перший тернопільський трамвай розміщатиме рекламу безкоштовно 

Немає коментарів:

Дописати коментар