вівторок, 21 жовтня 2014 р.

Членів варшавської ДВК підозрюють у привласненні коштів

Двоє українців, які внесені до складу Дільничної Виборчої Комісії у Варшаві, підозрюються у незаконному привласненні коштів понад 20 000 злотих (понад 78 000 гривень) зі збірок на допомогу Україні.
Про це пишуть Голова Ради фонду "Відкритий діалог" Бартош Крамек та Голова Варшавського Євромайдану Наталія Панченко в офіційному зверненні до Голови ЦВКМихайла Охендовського. Просять переглянути склад сформованої у Варшаві дільничної виборчої комісії, заступником Голови якої призначений Олексій Тучак, а одним із членів - Володимир Ханас, щодо яких розглядається кримінальна справа в одній з районних прокуратур Варшави.

З поданої до прокуратури заяви, також опублікованій на сторінці "Відкритого діалогу" на Фейсбуку випливає, що 15 квітня 2014 р. Володимир Ханас від фонду "Відкритий діалог" отримав 8700 злотих (33 944 гривень) на закупівлю 25 радіостанцій та 2 біноклів, які нібито мали призначатися для 7-ї моторизованої бригади зі Львова. Двома місяцями пізніше Олексій Тучак отримав від фонду 12000 злотих, частина з яких, зокрема, мала бути переказана на допомогу постраждалим від воєнних дій, що відбуваються в Україні. Ханас і Тучак зобов'язалися перед фондом "Відкритий діалог" представити звітні документи про витрату отриманих ними коштів, але дотепер цього не зробили.
У листі Крамека і Панченко до Голови ЦВК також зазначається, що "подальша співпраця "Відкритого діалогу" з Посольством та Дільничною Виборчою Комісією у підготовці парламентських виборів, буде неможливою".
"Цей лист є протестом проти порушень наших домовленостей з Консулом Міняйлом, який два тижні тому, під час зустрічі з працівниками фонду, запевняв, що перекаже до ЦВК інформацію щодо Ханаса і Тучака, і що – скоріше за все – їх не буде у виборчій комісії, - пояснює Бартош Крамек. – Натомість, виявилося, що ці люди, по-перше, є у комісії, Олексій є навіть заступником Голови, а, по-друге, Консул Міняйло у приміщенні "Українського Світу", який адмініструє наш фонд, навіть провів зустріч із виборцями за участю Ханаса і Тучака, добре знаючи, що ми не можемо з цими особами співпрацювати".
"Ми домагаємося від Голови ЦВК, щоби цих людей зняли з роботи в комісії, - коментує ситуацію Голова Варшавського Євромайдану Наталія Панченко. - Ми також повідомили виборчі штаби "Правого Сектора" і "Блоку Петра Порошенка" з метою поінформувати, кого саме вони направили до виборчої комісії у Варшаві. Ми вважаємо, що це є не лише проблемою іміджу їхніх партій, це також впливає на авторитет і української громади, і українського Посольства, і взагалі – українців у Польщі". Дівчина також згадує про порушення домовленостей з боку радника з консульських питань Сергія Міняйла, який прийняв умови співпраці Консульства з "Відкритим діалогом" і Варшавським Євромайданом: відсутність у виборчій комісії осіб, з якими "Відкритий діалог" знаходиться у правовому спорі. Але – незважаючи на це – і Ханаса, і Тучака Консул запросив до президії під час зустрічі з виборцями, що проходила в "Українському Світі", у той день, коли ані Панченко, ані Крамека не було у Варшаві.
Володимир Ханас був Головою ДВК у Варшаві під час цьогорічних виборів Президента України. Дивується, що до ЦВК був надісланий лист з пропозицією переглянути склад дільничної комісії у Варшаві. "Якщо би мало бути відкликання (з комісії – ред.), то я так розумію, що суд мав би визнати вину, - говорить Володимир Ханас. – Поки що є слово проти слова, і ви це прекрасно знаєте. Вони висловили підозру щодо моєї вини, я можу висловити підозру – щодо їхньої. Я вважаю, що я не винен, і що це є зведення порахунків не тільки зі мною, а з цілою комісією. Вони ("Відкритий діалог" – ред.) зводять порахунки тому, що я не виконую їхніх вказівок".
На зауваження про те, що лист підписала не тільки Панченко, але й Крамек, Ханас відповів: "Я здивувався, чому лист підписав Бартош Крамек, я думаю, що у понеділок я піду до прокуратури, я це все з'ясую, тому що працює тиждень виборча комісія, а пан Бартек (Крамек – ред.) каже, що мене чомусь не можуть знайти. Я не розумію, чому мене не можуть знайти: я нікуди не втік, я є на місці". Чоловік також дивується, що його ніхто не повідомив про зміст листа, написаного до ЦВК: "На Фейсбуку хтось опублікував лист, підписав паном Крамек і пані Панченко, а до мене ніхто не задзвонив: ні пан Крамек, ні пані Панченко, ні прокурор, ні з відділку поліції, ні з Посольства, ні з Євромайдану".
Ханас стверджує, що не знав про те, що на початку вересня на нього подана заява до прокуратури.
"Я дуже здивований цією ситуацією. Якщо півтора місяці точиться справа, то я, принаймні, мав би про це знати від імені прокурора, а не з Фейсбуку від імені "Відкритого діалогу. Я вам авторитетно заявляю, що від жодної організації я не дістав жодного офіційного листа або повідомлення, що на мене відкрита якась справа".
Тучак каже, що він був головним координатором на минулих виборах, а на цих є заступником Голови комісії від "Правого Сектора", і цей лист називає провокацією, спрямованою на те, щоб зірвати вибори. На запитання про те, чи не збирається заступник Голови сам відкликати свою участь у роботи комісії, Тучак відповідає: "А чому я маю відкаликати, якщо мене обвинувачують у тому, що не є правдою? Там є дуже багато брехні, якої не існує". Нарікає на авторів листа, що йому попередньо не надіслали жодного повідомлення про те, що "є якісь питання чи невирішені проблеми".
У Посольстві України у Польщі кореспондендту Gazeta.ua повідомили, що особи, уповноважені прокоментувати текст листа, у п'ятницю на роботі були відсутні і запропонували зателефонувати у понеділок.
Секретар ДВК у Варшаві Олександр Пустовий у телефонній розмові повідомив кореспонденту Gazeta.ua, що 10 жовтня 2014 р. ЦВК затвердила склад варшавської дільничної виборчої комісії, у якій  Тучак є заступником Голови, а Ханас - одним із 15-ти рядових її членів. Пустовий уточнив, що жодних повідомлень від ЦВК про зміну складу дільничної виборчої комісії не надходило.
"Очікуємо, що ЦВК видалить цих осіб зі складу дільничної виборчої комісії, що працюватиме у Посольстві України. Таке прохання - разом з усіма документами, і з копією заяви до прокуратури – ми переказали до Посольства України і вислали до ЦВК безпосередньо", - коментує ситуацію Бартош Крамек. Натомість, знаючи, що ЦВК відповідає зараз за вибори по всій Україні, ми також звернулися до виборчих штабів політичних партій, які можуть швидше прийняти рішення щодо своїх представників у виборчих комісіях. Ми вже отримали відповідь від "Правого сектора" про те, що вони якнайшвидше відкликають Тучака зі своїх списків, а Блок Петра Порошенка попросив надіслати їм усі документи у письмовій формі, щоби прийняти рішення про участь у комісії Ханаса".
Джерело

Немає коментарів:

Дописати коментар